Drivhusdrømmene indfries ☀️

Langt om længe kan vi igen berette om lidt reelle DIY projekter på matriklen – forårssolen tittede pludselig frem, og det kriblede straks i Pers fingre for at komme igang med dét projekt, vi har tænkt på så længe – det kriblede egentlig også i mine fingre, men det er jo Per, der ejer færdighederne til den slags opbyggende udfoldelser ;))

…et drivhus banket sammen af husets gamle/originale, kittede vinduer 🙂

Og det går stærkt nu – for vi kan næsten ikke vente…
Per glæder sig til at indrette det med genbrugsgods, og jeg glæder mig til at fylde det med planter og blomster både indenfor og udenfor.

Jeg skal male det hele hvidt, når det står færdigt … at svinge en pensel har alle dage været mit geschæft, om det så er på lærred, møbler eller vægge (at male samtlige vægge i huset 4 gange er dog ikke videre inspirerende!)…

Per (med respekt for træværket, håndværket, mm.) har sagt, at HELE drivhuset skal males – også de gamle vinduer, så det ikke rådner om få år 🙄🤔 …det gør lidt ondt i mit bevar-alt-som-det-er-hjerte… men selvfølgelig hellere et nymalet drivhus, end en rådden bunke vinduer 😃

Vi gemte alt, hvad vi kunne komme i nærheden af, da vi renoverede huset i 2013 – og vinduerne havde vi allerede dengang afsat til netop dette projekt.


Per gravede de første “starthuller” i søndags, med hjælp fra Nohr, og fik også bygget skelettet og monteret de første vinduespartier.


Nohr vil så gerne hjælpe, og elsker at være med, gå at rode lidt i tingene, og gengive hvad Per gør 🙂

Derfor skulle han selvfølgelig have sit eget lille sæt med hjelm, hammer, tang  og sav, da de var i byggemarkedet sammen, imens jeg sov efter nattevagt.


Det er en skøn alder – han oplever noget nyt, får følelsen af at hjælpe imens han smelter sine forældres bløde hjerter, og vi får efterhånden atter tid og mulighed for lidt flere af de mange hyggelige projekter, Per og jeg har haft sammen gennem årene 🙂


Igår var søs og svoger forbi med Olivia til fredagshygge – og imens søs og jeg hyggede om vores små mennesker, hjalp svoger med drivhuset 🙌🏻 jeg tror faktisk ikke, han kunne lade være 😄 vejret var skønt, projektet ligeså, og dét der med at arbejde i solskin og fuglefløjt efter et halvt år med piskulde og blæsevejr, kan alle vidst forholde sig til 🙈

Og med to håndværkere på haveprojektet, gik det jo pludselig stærkt med at få flere vinduer monteret 🙌🏻


Idag er alle vinduerne skruet fast, og man begynder at få en fornemmelse af det drivhus, vi har drømt om i så mange år 😍🙌🏻

…fortsættelse følger 😜✌🏻

Leave a Reply

