Thailand, part 🌴🌴

Lørdag den 4. februar
Vi slog øjnene op 8.15 – Nohr snorksov…. Selvom hans søvn havde været lidt en mangelvare de seneste par døgn, tænkte vi, at vi nok var nødt til at vække ham inden længe, så han ikke sov indtil middag, og havde fest frem til midnat.

Igen, det tog han jo så pænt! Han skulle lige blinke med øjnene tre gange, gnide lidt i dem, kigge rundt, og så startede pegeriet og snakketøjet – han har altid noget på hjerte 😆✌🏻👌🏻

Efter morgenmaden startede vi dagen ved poolen – til Nohrs store fornøjelse!

Da han i protest fik rullet en middagslur ned over sit lille hoved (sejlende træt), fik vi andre lige en times pitstop i skyggen imens (vi kører jo gerne med 120 i timen, når han er vågen 😅✌🏻).

Derefter rullede vi ned mod stranden, så han rigtig kunne opleve vandet – her flyttede han sand fra vandkanten og ud i vandet med sin nye, lille og lilla yndlingsskovl 🙂

Han havde strejket en anelse på mad og drikke idag, for igen, hvis han er lidt ved siden af sig selv (i dette tilfælde masser af varme), er mad og drikke det første, han bare ikke magter – han nægter simpelthen, og så starter dårligdommen og den onde cirkel for alvor for ham… ikke skide smart.

Jeg kender dog min frø, så havde af samme årsag medbragt 10 milliliters sprøjter, for det er den absolut eneste og sidste måde, hvorpå jeg kan få væske i ham.

Han var på dette tidspunkt sejlende i sin klapvogn, imens jeg skyndte mig hjem med ham – ikke af decideret træthed, men pga. varmen.

Jeg havde en balje takeaway stegte ris under armen, de hurtige klipklappere på, og en “excuse me” til de bredballede pensionister, der fyldte hele fortovet, og ikke reagerede på de første to og tydelige “excuse me” #sorrynotsorry

Nohr græd ud af to små sprækker og kampsvedte – han var fuldstændig færdig!

Jeg skyndte mig op på værelset, fyrede op for Brandmand Sam på iPad’en, og så sad vi begge dér i dobbeltsengen under kold aircon med æble-kiwi-juice i 10 ml’s sprøjter, og en masse stegte ris med æg og rejer – og efter ca. 6-7 sprøjter og en balje ris, havde jeg fået min lille frø igen. Det fejrede vi med udskåret, saftig og vanvittig god mango 🙌🏻

Nohr åd en hel mango selv – han elsker dem – altså de RIGTIGE, saftige, velsmagende orange mangoer i hvidgul skal – ikke det tørre, hvide pis i grøn skal, man kan få derhjemme 😆🙊

Per og Anton kom nogle timer senere, efter Anton havde prøvet en vandscooter for fuld udblæsning – sådan cirka 100 km/t 🙊😅

Da Nohr atter var på højkant igen (og på INGEN måder klar til at skulle lure den af i vognen), tog vi en taxa ind til Phuket marked – her kunne han dog ikke modstå motorbrummen og ujævn vej, og fik vel 40 minutters lur gennem myldretrafikken 🙂

Og SÅ var han og vi andre klar på marked ✌🏻✌🏻✌🏻

Vi fik hældt kokosnøddemælk i drengene, og ind det gik efter sager, man ikke kunne undvære. Per havde fx kun pakket en enkelt t-shirt, et enkelt par shorts, nul badebukser og sparsomt med underdrenge – han køber altid stort ind af den slags, når vi er i Thailand 😂✌🏻 så han havde altså et par indkøb, der var temmelig vigtige, inden vi skulle ud på øerne og dase 🙂

Anton fik også shoppet lidt – vi nåede dog ikke alt det, vi havde i hovederne, og jeg fik vel nærmest intet af det, jeg havde tænkt mig 😂 – da det jo var på Nohrs præmisser… og han ville fx køre i klapvognen HELE TIDEN. Dvs. uden stop 😂 det er tilsyneladende verdens bedste køb, vi har gjort os dér – sådan har han slet ikke haft det med den anden klapvogn derhjemme, eller med barnevognen. Men denne vogn 👌🏻 og ville han op af den ? Hell no! 😄 han stjernede fuldstændig af, når vi fx tog med taxa, og han skulle ud af den og den skulle klappes sammen 🙊🙊🙊 det kunne der snildt gå 10 minutter med, før vi var på andre tanker 🙊

…og når han sad i den: “mer!” (Læs: kør for satan, mor, KØR” 😂✌🏻) så jo, han var i sandhed nem at have med på marked… såfremt man ikke stoppede op og købte noget 🙈

…så når én af os fandt noget, måtte en anden køre videre med Nohr, jøsses altså 😆😆😆

Vi sluttede markedet af med aftensmad netop dér. Vi fandt faktisk et lavt bord med bløde stole, hvor vi spiste – og matchede godt til Nohrs yndlingsstol, KLAPVOGNEN 👌🏻😆

Derefter pandekager med banan og Nutella – det gled virkelig nemt ned… vi var på dette tidspunkt blevet enige om, at han måtte få, hvad han lystede af både mad og drikke, så længe han bare fik noget indenbords.

Han er en mega varm fyr normalt, og rendte i bare tæer og kun body hele sidste sommer i dk (som ikke var bemærkelsesværdig varm), imens resten af de jævnaldrende var klædt almindeligt på – Nohr ville være omkommet, hvis jeg havde klædt ham sådan på….

…så denne varme kunne så nemt få kvækket helt fra ham 😳😬… så ja, alle speltvæsner derude, han har både smagt juice, sodavand og nutella nu, og ved hvad chokolade og is er (og kan snildt udtale det), men jeg er sikker på, at det var lige dér, han overlevede 😜✌🏻

Derhjemme får han mælk og vand, og ingen andre drikke, medmindre når han er syg… så min sukkerfyldte samvittighed er yderst ren!

Taxa hjem til hotellet igen, hvor jeg susede ud og fik fodmassage, selvfølgelig ;)) – og derefter på hovedet i kassen.

Søndag den 5. februar

Tidligt op kl. 05, pakke, lave grød til Nohr, vække selvsamme lille lækre chef, checke ud og afsted med taxa kl. 07, ned mod speedbåden i Phuket – og afgang til Koh Mook.

Nohr kunne helt sikkert have sovet nogle timer mere – og han faldt da også i søvn ret op i mine arme på mit skød i speedbåden. Jeg tror, han fik halvanden times skraber ovenpå mig – og jeg fik enormt ømme og sidenhen følelsesløse taxaballer efter et beskedent antal mulige variationer i min siddestilling imens 😂

Vi ankom til en lige så smuk ø, som den var varm 👌🏻☀️

Imens Anton sov den hidtil tunge rejserus ud i sin bungalow (kombinationen teenager og jetlag skal man ikke spøge med 😂✌🏻), pakkede Per og jeg ud i vores bungalow, imens Nohr tussede rundt imellem os, og “hjalp” på sin hyggelige måde – hold op, hvor han bare NØD det… at stavre rundt, ordne ting, omplacere ting, putte ting på hylder og tilbage i kufferterne igen – lige i frøens ånd!

Derefter susede vi alle i poolen. Virkelig skønt med aktiv nedkøling!!

Nohr har aldrig været til babysvømning (shame on me, men altså hormontrunte, kolikfis og søvnstrejker – den var bare lidt svær at få taget hul på 🙈🤔😅)…

…men han fangede ret hurtigt konceptet, og hoppede uden den store tøven ud fra poolkanten – det var straks værre med hønsemor her, og de glatte fliser 🙊

Men hoppe ville han, op og i hele tiden 😆👌🏻 og spark med benene under vand kom også uden vi havde instrueret noget som helst 🙂

Eftermiddagsluren foregik indenfor i den kølige bungalow – udenfor magtede han ingenting udover vand, og sov han lur udenfor, sejlede hele frøfjæset i sved!

Derefter en tidlig aftendukkert i det smukkeste aftenlys, inden aftensmad 🙂 det passede lige frøen at få indviet Koh Mook med den lilla skovl ;))

Mandag den 6. februar

Efter morgenmad susede vi ud på gåtur med Nohr i klapvognen – åh hvor han dog elsker netop det!

Vi tog på en lille kaffebar ude blandt de lokales hjem – så hyggeligt :))

Nohr gravede i sand imens, dvs. rykkede lidt rundt på “infrastrukturen” på cafeen, og havde generelt en fest.

Derefter afkøling i poolen – da Nohr blev træt, rullede Per ham til lur, og derefter susede Per og Anton på gå-ben rundt på Koh Mook.

De fandt blandt andet et skønt spisested til aftensmaden, alt imens Nohr nappede hele 2 1/2 times middagslur, hvor varmen udenfor var allerværst – så fin timing!

For at komme til spisestedet skulle vi med en taxi – altså en scooter med påmonteret sidevogn 😄✌🏻der kunne vi åbenbart lige være alle mand inkl. klapvogn 🙂

Den havde dog lidt svært ved at trække hele la familia med udstyr op ad den stejle bakke, så der kom lige en scooter bagfra og skubbede på 😄

Nohr var i øvrigt svært imponeret over at være med på den scooter (“duuuuuter”)!

Ved spisestedet “Reef Resort” var der både sandstrand og gynge, som Nohr kunne muntre sig med – så var ventetiden ikke så lang for ham, indtil der var mad.

Den samme taxi kom og hentede os ca. 1 time senere – ja, det er jo ikke de store kopper mokka, vi efterfølgende muntrer os med – nogen skal hjem i seng 🙂

Men heldigvis er hans indre ur halvt i dk, halvt i Thailand – så han holder til ca 20.30/21 istedet for de vanlige 19 stykker… det binder os ikke til hytten så tidligt om aftenen, hvilket er dejligt :))) sådan ville vi forsøge at lade det blive 🙏🏻