Mænd og maskiner ;))

Tykke er vokset op med maskiner om ørerne.
Med den kære farmand som inkarneret mekaniker og motorolie i karbanen, har den kærlighedsspækkede barndom været fyldt med hygge i form af stegt blodpølse, Formel1 i flimmeren og timer foran de indkøbte racerbaner… og søs og jeg var tossede med det!
Senere kom brormand til – og det har bestemt ikke slækket mindre på maskineriet ;))
Min kære fars kærlighed og ejerskab er gennem årene kastet på forskellige både, biler, traktorer – og ja, nu også en vindmølle simpelthen 😆 …
Han er netop hjemvendt fra New York – en smuttur til noget NASCAR-værk med 27 andre bilforstyrrede mænd (hvad ellers ;)) og har fløjet for første gang i sit liv – inden turen et lidt småtøvende stykke mandfolk ift. den utérlige metalmåge, der skulle fragte ham… jeg forstår ham, jeg hader selv at flyve.
Kommentaren om denne førstegangs-flyveoplevelse, da vi spurgte, om han skulle hentes i Aarhus efter en eventuel togtur fra Kbh?
“Jeg tager flyet. Jeg er tosset med flyvemaskiner!” :)))

Forkærligheden MÅ dog være til gravemaskiner – i en grad så de tituleres “Møffe” ;))
Havde der ikke været så langt mellem vores nuværende matrikler (bæltedyrs-afstand altså), er jeg sikker på, at far ville have elsket at slippe Møffe fri i hele vores have, da den stod for tur sidste år.

IMG_4717.JPG

IMG_4718.JPG

I forbindelse med husrenoveringen fra inderst til yderst, er min kære mand da hellere ikke gået ned på udstyr 😁
Ligesom vi andre savler over det nyeste boligmagasin, har Per fundet stor glæde ved diverse postreklamer fra byggemarkeder… og det har altid været med lys i øjnene, når han med rette og yderst god samvittighed kunne erhverve sig en ny, motordrevet lille krabat til et bestemt formål ;))
…fx da vasken skulle tilpasses i køkkenelementerne, da radiatorskjulerne skulle udskæres, og ja, generelt alt pindeværket til hyttens gulve, tagkonstruktion osv.
Det har faktisk været lidt en fornøjelse at se glæden ved nyt maskineri – jeg forstår jo …næsten :))

IMG_4722.JPG

Der ER dog også lånt og lejet – senest en maskine, der skulle banke hele kældergulvet op.
Og den var da ikke i Per’s flittige varetægt ret længe, før hele kælderplan var transformeret om til et krakeleret ørkenlandskab 👊

Er et byggemarked i øvrigt ikke blevet for stor en kæde, når man ikke kan leje et stykke godt maskineri, der fredeligt ligger klar og ledig på en hylde 3 meter væk? Bare fordi manden, der varetager udlejningen ikke er på arbejde den dag…
I øvrigt er deres lille forretningskoncept, at de ikke tager telefonen i weekenderne, så man skal køre efter info.
Per spurgte dem oprigtig nysgerrigt, hvad de så lavede i weekenderne. Han fik svaret “øøøhh…”
…konkurrenten tjente pengene den dag ;))
…det var aldrig gået hos den lille købmand!

IMG_4723.JPG

Betongulvet i kælderen er nu næsten kørt væk – nu venter leret nedenunder 😱 …dog ikke så stor en mundfuld som sidste gang…
Det eneste røvballe-agtige jeg kan se i denne proces, er dét umådeligt kedelige regnvejr, der venter på lørdag, når det skal fragtes væk…
Vådt ler er virkelig nitten! Modarbejdende… og virkelig tungt!
Det er tykke også – bækkenhelvedet her har ramt uge 34 og slæber pt på +12 kg, hvoraf de 2,4 er ren kærlighed.
Så det eneste ler, jeg gratter i, er på Godsbanens Formværksted…
4 nye vaser er det blevet til.
Og så varter jeg op igen for det arbejdende folk… så den dejlige lørdagshjælp ikke går helt kold :))

IMG_4724.JPG

…og med hensyn til “mødre og maskiner”?
Tykke her mister vaskefaciliteterne i kælderen på fredag 😱
Og Mutti min? Hun er nu igen fuldstændig ukontaktbar på sin mobiltelefon efter far er kommet sikkert hjem fra USA – så er alt jo atter ved det gamle ;))

Leave a comment